​ Yükseköğretim Kurulu Başkanı Özvar’dan Aksaray Üniversitesine ziyaret

Özvar: “Türkiye’de akademik üretim seferberliği başlatılması lazım”

“Öğrencilerimiz mikro yeterlilik konusuna daha fazla önem vermeli. Öğretim yalnızca kampüs içerisinde değil farklı alanlarda dışarıda da devam etmeli”

“Türkiye’nin her ilinde bir üniversite açılmasını yerinde bir yatırım olarak görüyorum”

21-22 Mayıs 2024 / Aksaray

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, Aksaray Üniversitesinde incelemeler yapmak ve çeşitli temaslarda bulunmak üzere 21-22 Mayıs tarihlerinde Aksaray’ı ziyaret etti. Özvar’a ziyaretinde Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulu Üyeleri Prof. Dr. Naci Gündoğan ve Prof. Dr. Hüseyin Karaman ile Yükseköğretim Kurulu Genel Sekreteri Batıkan Aksoy eşlik etti.

İlk olarak Aksaray Üniversitesini ziyaret ederek Rektör Prof. Dr. Alpay Arıbaş’tan üniversitede yürütülen çalışmalara ve akademik faaliyetlere ilişkin bilgi alan Özvar üniversitenin senato toplantısına katıldı.

-Akademik üretim vurgusu-

Akademisyenlere Yükseköğretim Kurulunun çalışmaları hakkında bilgi veren Özvar, akademik üretimin önemine dikkat çekerek verinin zenginleştirilebilmesinin yolunun akademik üretimden geçtiğini vurguladı. Özvar, akademisyenlere yılda en az bir yayın yapmaları konusunda tavsiyede bulunarak, gelinen noktayla yetinilmemesi ve tüm Türkiye’de adeta akademik üretim seferberliği şeklinde çalışılması gerektiğinin altını çizdi.

“Öğretim yalnızca kampüsle sınırlı olmamalı”

Aksaray Üniversitesi öğrencileriyle de bir araya gelen Özvar, burada yaptığı konuşmada öğrencilerin üniversite dışında elde ettikleri kazanımlarının belgelendirilmesi noktasında başlatılan “Mikro Yeterlilik Programı”nı hatırlatarak öğrencilere mutlaka programları ile ilgili ya da başka bir alanda deneyim, tecrübe sahibi olmaları tavsiyesinde bulundu. Özvar, şunları kaydetti:

“Mikro yeterlilikler konusu yükseköğretim sistemimize entegre etmeye çalıştığımız son zamanlarda en önemli projelerimizden bir tanesi. Mikro yeterlilik, öğrencilerimizin üniversite dışında elde ettiği kazanımların derecelendirilmesi, sayılması ve değerlendirmeye tabi tutularak bunun belgelendirilmesidir. Öğrenim, kampüsün içerisinde kalan bir uğraşı değildir. Sadece kampüse sıkışan bir öğrenme gayreti yetersiz bir gayrettir. Yükseköğretim Kurulu olarak öğrenci arkadaşlarımızın üniversite dışındaki kazanımlarının da bir şekilde diplomalarına yahut transkriptlerine eklenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bunu yapabilmemiz için öğrencilerimizin kampüsün veya fakültelerinin dışına çıkarak kendi programlarıyla yahut meslekleriyle alakalı bilgileri, tecrübeleri elde etmeye çalışması gerekir.” dedi.

“Üniversitelerimiz Türkiye’de bölgesel kalkınmanın önemli dinamiklerinden”

Özvar, yükseköğretim kurumlarının öğrencilere okuma imkanı sunmanın yanı sıra bölge için sosyal ve ekonomik açıdan gelişimin önemli dinamikleri arasında yer aldığını belirten Özvar, Türkiye’de 200’ü aşan üniversite sayısının ve her ilde bir üniversite açılmasının yerinde bir yatırım olduğuna dikkat çekerek şu ifadelere yer verdi:

“Üniversitelerimiz, bugün Türkiye’de bölgesel kalkınmanın ve mahalli gelişmenin önemli dinamiklerinden birisi. Öğrencilere okuma imkanının yanı sıra üniversitelerimizin öğretim elemanlarıyla bölgesine, bilime ve üretkenliğe katkıda bulunması, ülkemizin sosyal ve ekonomik olarak gelişmesine de hizmet etmektedir. Türk üniversiteleri en doğusundan en batısına kadar önemli başarılara imza atmaktadır. Artık dünyada adından söz ettiren bilim insanları sadece büyük üniversitelerimizden değil aynı zamanda yeni kurulan üniversitelerimizden de çıkmaktadır. Türkiye’de üniversitelerimizin sayılarının 200’e ulaşmasını ve her ilde üniversitelerimizin açılmasını kıymetli bulan, önemseyen ve yerinde bir yatırım olduğu düşünen hocalardan birisiyim. Bunu 30 yıllık bir hoca olarak söylüyorum.”

-Türkiye’ye örnek olacak araştırma ve uygulama merkezi-

Aksaray ziyareti kapsamında Aksaray Üniversitesi Bilimsel ve Teknolojik Araştırma ve Uygulama Merkezi’ni ziyaret eden Özvar, merkezin Türkiye’deki diğer üniversitelere örnek olabilecek bir araştırma kapasitesine sahip olduğunu vurguladı.

Özvar, merkezde bölgedeki sanayi kuruluşlarıyla iş birliği ve ihtisas alanında önemli çalışmalar yapıldığına dikkat çekerek şöyle devam etti:

“Üniversitemizin bölgesiyle entegrasyonu sağladığını, üniversite sanayi iş birliği ve ihtisas alanlarında fevkalade önemli gelişmeler kaydettiğini memnuniyetle gözlemledik. Buradaki laboratuvarlar sadece Aksaray ve bölgesinde değil tüm Türkiye’de araştırma yapan üretim elemanlarına destek veriyor. Bu merkezin bir Mükemmeliyet Merkezine dönüşme potansiyeli taşıdığını gözlemledik. Ayrıca ticari ürüne dönüşebilecek ürünler üzerinde çalıştıklarını memnuniyetle müşahede ettik. Teknoparkın da yakında kurulacağını öğrenmiş olduk. Aksaray Üniversitesi, Teknoparkın kuruluşuyla başka bir evreye geçecektir. Biz Yükseköğretim Kurulu olarak bu süreçte üniversitemize yaptığımız destekleri sürdürmeye devam edeceğiz.”

“Üniversiteler topluma hizmet için vardır”

Yükseköğretim Kurulu Başkanı Özvar daha sonra Aksaray Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Araştırma ve Uygulama Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi.

Üniversitelerde başta sağlık alanında olmak üzere vatandaşa kaliteli hizmet anlayışıyla buna benzer merkezleri artırmak istediklerini belirten Özvar, üniversitelerin topluma hizmet için var olduğunu bunun en güzel örneklerinden birinin Aksaray’da açılacak merkezde görüldüğünü söyledi. Özvar, merkezin Aksaray için hayırlı olmasını dileyerek, açılış kurdelesini kesti.

Aksaray ziyareti kapsamında Vali Mehmet Ali Kumbuzoğlu’nu makamında ziyaret eden Özvar, Güzelyurt, Ihlara Vadisi ve Selime Katedralinde incelemelerde bulundu.


​​